073-7786662
אמבר פרו – מעלונים ופתרונות נגישות או לחץ כאן ליצירת קשר
אמבר פרו – מעלונים ופתרונות נגישות

בלוג

מעלית הידראולית לעומת מעלית חשמלית - מה ההבדלים ביניהן?

מעלית הידראולית לעומת מעלית חשמלית - מה ההבדלים ביניהן?

 כל מה שצריך וחשוב לדעת על ההבדלים בין מעליות הידרואליות למעליות חשמליות בעמוד שלפניכם.

בשוק המעליות, תוכלו למצוא שני סוגים עיקריים של מעליות, האחת כוללת בתוכה דגמים שונים של מעליות הידרואליות, והשני כולל דגמים שונים של מעליות חשמליות. על מנת להבין את ההבדל ביניהם, יש לדעת מה היא מעלית הידרואלית ומה היא מעלית חשמלית.

מעליות הידרואליות

מעלית הידראולית היא בדרך כלל מעלית משא, אך היא יכולה להוות פתרון שינוע איכותי ואמין גם למבני מגורים ולצרכי שינוע דיירים. מעליות הידרואליות מותקנות בדרך כלל במבנים עד 6 קומות והן נעות במהירות ממוצעת של 0.60 מטר לשנייה. מעליות הידרואליות הן מעליות בעלות מנגנון הפעלה המשלב בין משאבה חשמלית לבוכנות הידרואליות, כאשר את הבוכנות מתקינים מתחת למעלית ואילו המשאבה החשמלית ממוקמת בחדר ארונות ייעודי. היתרון המרכזי של המעלית ההידרואלית בא לידי ביטוי בגודל תא הנוסעים של המעלית.

מעלית הידראולית

מעליות חשמליות

מעליות חשמליות הן המעליות הנפוצות ביותר בישראל וניתן למצוא אותם במאות אלפי מבנים בכל רחבי הארץ. מעליות אלו פועלות באמצעות מנגנון הפעלה המשלב בין מנוע וגיר חשמלי, כאשר את מנוע המעלית מתקינים בחדר מוכנות ייעודי. מעלית חשמלית נעה במהירות ממוצעת של 1 ל-2 מטר בשנייה, כאשר מהירות הנסיעה במעלית נקבעת בהתאם למספר הקומות במבנה.

מעליות חשמליות

אם כך, מה הם ההבדלים העיקריים בין מעליות חשמליות להידרואליות?

את ההבדלים בין מעלית הידראולית לבין מעלית חשמלית נהוג לסווג למספר קריטריונים הכוללים בין היתר את:

 

  • סוג מנגנון ההפעלה – מעלית הידראולית פועלת באמצעות מנגנון הדירואלי המשלב בין משאבה חשמלית לבוכנות הידרואליות ואילו המעליות החשמלית פועלת באמצעות מנגנון חשמלי מלא המשלב בין מנוע וגיר חשמליים.
  • כושר משא – מעלית הידראולית הן בעלות כושר משא גבוה יותר, ולכן, הן משמשות בין היתר לצרכי הקמתן של מעליות משא לצרכי שינוע של סחורות וציוד במשקלים גבוהים.
  • עלויות – מעליות חשמליות אומנם ניתנות להקמה והתקנה בעלויות נמוכות יותר, אך הן מחייבות תחזוקה ועלויות תפעול תדירות, וזאת לצד הצורך בהקמת חדר מכונות. מנגד, מעליות הידראוליות הן יקרות יותר בשלבי התכנון וההקמה אך לאורך זמן הן חסכוניות יותר.
  • גודל תא המעלית – במעלית הידראולית ניתן לתכנן תא נוסעים גדול ומרווח יותר לעומת השטח המקסימאי של תנא הנוסעים במעליות החשמליות.
  • הקצאת חדר מכונות ייעודי – במעלית הידראולית אין כל צורך בתכנון והקמה של חדר מכונות, כאשר את הבוכנות ממקמים מתחת למעילת ואת המשאה החשמלית בחדר ארונות קיים בתוך המבנה המייעדים אותו לצורך ככך. מנגד, תכנון של מעלית חשמלית מחייב הקצאת חדר מכונות ייעודי.

מעלית חשמלית

אז מה עדיף?

הבחירה בין מעלית הידראולית למעלית חשמלית, מומלץ שייעשה בהתאם לסוג המעלית הנחוצה לכם: מעלית נוסעים או משא, לגודל המעלית, למהירות הנסיעה של המעלית ולאופי המבנה בו אתם מעוניינים להתקין את המעלית.

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן