073-7786662
אמבר פרו – מעלונים ופתרונות נגישות או לחץ כאן ליצירת קשר
אמבר פרו – מעלונים ופתרונות נגישות

בלוג

מעלונים ומעליות ביתיות מבית אמבר פרו

מעלונים ומעליות ביתיות מבית אמבר פרו

מי שבחר לעצמו בית גדול, יזדקק בשלב מסוים למעלון ומי שעיצב בית עם מספר קומות, ישמח להתקין מעלית שתניע אותו ואת באי הבית מקומה אחת לשנייה בנוחות, בקלות ובמהירות. מעלונים ומעליות מאפשרים ניידות קלה ופשוטה עבור מי שנזקק לכך בשל מוגבלות ועבור מי שמבקש להתפנק במעלית בשל גודל הבית. ככל והבית גדול יותר וכולל 2 קומות לפחות וככל שהאדם מתבגר והופך למבוגר יותר, כך עולה הצורך בפתרונות לניידות ונגישות ובזכות התפתחות הטכנולוגיה והקדמה, פתרונות אלו אכן אפשריים.

מעלון ביתי

מעלון לבית מקל באופן משמעותי על בעלי מוגבלות והצורך שלהם להתנייד מקומה אחת לשנייה. קחו לדוגמא אדם שמתגורר בדירה בעלת שתי קומות ועם השנים הוא מתקשה לטפס בגרם המדרגות אל חדר השינה שלו, האם זה אומר שהוא מחויב לעבור דירה, או לעבור להתגורר בדיור מוגן? בהחלט לא, הוא יכול בקלות יחסית להתקין מעלון נגישות שיניע אותו בגרם המדרגות בבטיחות יתרה וישמור על בריאותו ועל אורח החיים אליו הוא רגיל. התקנת מעלון ביתי אינו דורש הערכות מיוחדת ועל פי רוב, במרבית הבתים ההתקנה מתקיימת ללא קושי, כך שאם אתם שוקלים מעלון, אל לכם לשבור את הראש אלא להזמין בעל מקצוע שיבדוק עבורכם את האופציה לביצוע התקנה, בין אם גרם המדרגות מעוקל ובין אם הוא בעלייה ישרה.

סוגי המעלונים

ישנם לא מעט מבנים ועליות בתוך הבתים וכך גם המעלונים הותאמו בצורה מושלמת. על מנת שתתווכחו באופציות המגוונות ריכזנו עבורכם את סוגי המעלונים השונים שנמכרים כיום בשוק החופשי:

מעלון מדרגות ישר

מתאים כשמו כן הוא, לבית אשר בו גרם המדרגות ישר וללא עיקולים כלל. ההתקנה מחייבת לראות את סוף משטח המדרגות מלמטה וניתן להתקין את המעלון גם אם ישנם מעקות בשני הצדדים וגם אם ישנם מעקות בצד אחד בלבד. מעלון כיסא למדרגות מסוג זה מתקפל (הידיות והכיסא) כך שכאשר אין בו שימוש, ניתן לחסוך במקום בעת הקיפול. מעלון משטח למדרגות קו ישר בטוח לשימוש על ידי המשתמש והישיבה הינה נוחה וזקופה.

מעלון מדרגות מתקפל

מעלון המיועד לגרם מדרגות שאינו ישר – בין אם הוא מעוקל מעט , בעל משטח באמצע או מעוקל דרמטי. תנועת מעלון מדרגות הינה חלקה ומאפשרת למשתמש בו לשבת זקוף ובבטחה במעמד העברתו מעלה או הורדתו מטה.

מעלון פורץ תקרה

מעלון פורץ תקרה הוא למעשה מעלון אשר עובר דרך התקרה ומדומה למעלית בתוך מבנה מגורים ומעבר מקומה לקומה. מעלון זה מעוצב באופן מרשים ומתאים לכל חלל ואף מוסיף לעיצוב שלו. הנסיעה בו היא חלקה ואינה מרעישה כלל כך שהשקט נשמר לכל אורך שעות היממה וגם בשימוש בו.

כאמור, ישנם עוד סוגים שונים ומגוונים של מעלונים ולכל אחד היתרונות המובהקים שלו. כדי לבחור במעלון המדויק לצרכיכם, יש לבחון את גרם המדרגות בו הוא יותקן.

מעלון מדרגות

כמה עולה להתקין מעלון משטח למדרגות?

התקנת מעלון היא חשובה לאין שיעור ובעיקר עבור מי שהמוגבלות ממנה הוא סובל מונעת ממנו להתנייד בחלל הבית בו הוא מתגורר. לכל אחד מסוגי המעלונים מחיר שונה, בין אם זהו מעלון משטח למדרגות בעיקול, מעלון למדרגות ישרות, מעלון חודר תקרה וכן הלאה. את המחיר ניתן לקבוע רק לאחר בחינה מדוקדקת של הצורך, אל מול סוג המעלון שמתאים לחלל. כדי לקבל הצעת מחיר ולבחון את האופציה להתקין מעלון, אנו מזמינים אתכם ליצור עימנו קשר ונשמח לעמוד לרשותכם ולשרותכם בכל עניין ודבר.

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן