073-7786662
אמבר פרו – מעלונים ופתרונות נגישות או לחץ כאן ליצירת קשר
אמבר פרו – מעלונים ופתרונות נגישות

בלוג

על מה לתת דגש בעת רכישת כסא מעלון

על מה לתת דגש בעת רכישת כסא מעלון

מהו מעלון כסא למדרגות? למי הוא מיועד ומה חשוב לבדוק כאשר רוכשים כסא מעלון? על כך ועוד בעמוד שלפניכם

מהו מעלון כסא?

מעלון כסא הוא אמצעי ניידות המותקן על גבי גרם מדרגות מתעקל או ישר והוא משלב בתוכו מנשא ייעודי באמצעותו ניתן לעלות או לרדת לאורך גרם המדרגות. מעלון זה מיועד לבעלי מוגבלויות, נכים ובני ובנות הגיל השלישי המתקשים בניידות אך אינם נדרשים לכיסאות גלגלים.

מעלון כסא הידוע גם בשם מעלון מדרגות מותקן ברוב המקרים בבתים פרטיים בהם קיים גרם מדרגות ובהם מתגוררים אוכלוסיית היעד. יחד עם זאת, מעלוני מדרגות ניתנים להתקנה גם בגרם מדרגות במבני מגורים משותפים נמוכי קומות ללא מעלית ובמבני ציבור.

מה חשוב לבדוק כאשר רוכשים כסא מעלון למדרגות?

מעלונים לבית מסוג מעלון מדרגות, מסווגים לשני מוצרי נגישות לנכים ובעלי מוגבלויות, האחד כולל בתוכו דגמים שונים של מעלוני כסא לגרם מדרגות בקו ישר והשני כולל דגמים שונים של מעלון כסא למדרגות מתעקלות. בגרם מדרגות קו ישר ניתן להתקין את המעלון בצד ימין או שמאל וחשוב לבדוק שהמתקן הנרכש כולל מסילה ומנשא המותאמים לצרכי הנידות של האדם העתיד לעשות בהם שימוש. במקרים של רכישת מעלון כסא לגרם מדרגות מתעקל (סיבובי), חשוב לתכנן בקפידה את אופן הנחת המסילה בנקודות הסיבוביות.

בשני סוגי המעלונים חשוב לוודא שרוחב גרם המדרגות נע בין 70 ל-80 ס"מ ולוודא שמשקל הנשיאה המקסימאלי על המעלון הוא כ-120 קילו. במקרים בהם מדובר בהתקנת מעלון בגרם מדרגות חשוף תחת כיפת השמיים, קיימת חשיבות רבה לרכישת מסילה המיוצרת מחומרי גלם עמידים לפגעי מזג האוויר והסביבה. מעבר להיבטים הטכניים של המעלון, חשוב להתייחס לנושא ההתקנה המוצעת לכם על ידי בית העסק המשווק וגם לנושא האחריות המוענקת לכם גם על ידי המשווק (אחריות יצרן) וגם על ידי מתקין המעלון.

מעלון כסא למדרגות

אופן תפעול המעלון

מעלוני כסא מגיעים בדרך כלל עם זוג מצברים הנטענים באופן אוטומטי וזאת על מנת להבטיח הפעלה רציפה גם במקרים של הפסקות חשמל. המסילה עצמה נעה באופן ידני ו/או אוטומטי, כאשר כל מעלון מגיע עם צמד שלטים רחוקים באמצעותם ניתן לזמן את המעלון לקומה העליונה או התחתונה.

נוחות השימוש במעלון כסא

על מנת להבטיח שימוש יומיומי נוח במעלוני הכסא, חשוב לוודא שהמנשא הייעודי משלב בתוכו מושב מתכוונן בעל ריפוד נוח. כמו כן, חשוב להתייחס למידת הגובה של המושב ולכושר הנשיאה של המנשא הייעודי, כאשר חלק מהדגמים מיועדים לבעלי משקל של עד 137 ק"ג.

לסיכום

התאמת מעלוני כיסא לסביבת המגורים מומלץ שתעשה לאחר היוועצות מוקדמת עם אנשי מקצוע העוסקים ומתמחים בהליכי תכנון והקמה של מעלוני מדרגות לנכים, בעלי מוגבלויות ואוכלוסיית הגיל השלישי המתקשה בניידות.

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן