073-7786662
אמבר פרו – מעלונים ופתרונות נגישות או לחץ כאן ליצירת קשר
אמבר פרו – מעלונים ופתרונות נגישות

בלוג

איך לשמור על בטיחות במעלית ובבניין בכללי

איך לשמור על בטיחות במעלית ובבניין בכללי

מעלית הבניין וחדר המדרגות נחשבים לאזורים מסוכנים במיוחד. הריכוז של גופי תאורה, בלוני גז וארונות חשמל בתוך אזור אחד, מאלצים אותנו לספק פתרונות בטיחות איכותיים. הנה כמה דרכים פשוטות שיעזרו לכם לשמור על בטיחות גבוהה במעלית ובבניין בכלל.

להישמר מפני סכנה של דליקה – לשלב מערכות כיבוי אש מתקדמות

בלוני הגז, גופי התאורה וארונות החשמל מחייבים אותנו להשתמש בשירותיה של מערכת כיבוי אש מתקדמת. בשנים האחרונות אנו עדים לסכנה אשר קיימת במרחב משותף אשר אינו מפוקח על ידי אף אחד מהדיירים. מערכת כיבוי אש מתקדמת לצד שטיח דוחה אש, הם בהחלט פתרונות שקל ליישם וחובה לבצע.

לצמצם סכנה של החלקה – לבחור בחיפוי רצפה איכותי

בכדי לצמצם את סכנת ההחלקה חשוב להציב בדלת הכניסה שטיחונים איכותיים. שטיחונים אלו יאפשרו לכל מי שנכנס לנקות את רגליו ולא יכניסו שאריות מים ושומן לחדר הכניסה. חשוב גם לבחור באריחים איכותיים לרצפת המעלית. אריחי קרמיקה בטקסטורה גסה עשויים להיות פתרון מושלם לסכנת ההחלקה.

שימוש בלחצני מצוקה – חיבור למוקד מאויש

חשוב שבכל מעלית יהיה אינטרקום חירום (או לפחות לחצן מצוקה) אשר יחובר למוקד מאויש. מערכות הכריזה והצלצול הישנות פשוט אינן מתאימות לסטנדרטים העדכניים בתחום. בלא מעט מקרים אנו עלולים להגיע למצב שבו המעלית נתקעה, אולם אף אחד לא שומע בזמן את קריאות העזרה.

מצלמות במעגל סגור – להגנה מלאה

שימוש במצלמות במעגל סגור הופך לתכוף יותר ויותר בשנים האחרונות. ההתקדמות הטכנולוגית מוזילה את עלות המצלמות ואת מסכי התצוגה, וכיום ניתן לראות כיצד מעליות ובנייני מגורים רבים משתמשים בהם כבשגרה. חשוב להזכיר ששימוש נכון במערכות אלו מבטיח ניתור תמידי של הבניין וידיעה שרק מי שצריך להיכנס אליו אכן נכנס.

קוד אישי לכל קומה – לבטיחות מלאה

למרות שאנו רגילים לראות את מערכות הקודנים בשער החיצוני של הבניין, כדאי לדעת שניתן להוסיף מערכת שכזו גם למעלית של הבניין. ניתן להוסיף מערכת של קודנים בצמוד לדלת המעלית או בתוך המעלית ולקבוע מי יוכל לעלות לכל קומה. מערכת שכזו מהווה דרגה נוספת של אבטחה ומשלימה את מערכות ההגנה הקיימות.

בדיקות תקופתיות – גם לבניין

למרות שבמעליות רבות הבדיקה מתבצעת ביום ובמועד שהוגדר לכך, אף אחד לא בודק את תחזוקת הבניין. בלא מעט מקרים ניתן לראות כיצד מעקה מט ליפול, מהווה סכנה של ממש או נברשות שאינן מוברגות כהלכה עשויות ליפול בכל עת. חשוב לבצע בדיקה הנדסית של איכות הבניין ולא לחכות לרגע שבו זה יהיה מאוחר מדי.

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן