073-7786662
אמבר פרו – מעלונים ופתרונות נגישות או לחץ כאן ליצירת קשר
אמבר פרו – מעלונים ופתרונות נגישות

בלוג

רכישת דירה מותאמת לנכים

רכישת דירה מותאמת לנכים

שוק הנדל"ן כיום ידוע כאחת החידות הכי מעניינות בשוק, המחירים עולים ואם פעם היה ברור מאליו שאדם רוכש דירה, כיום זו זכות שלא ניתנת לכל אחד. אך כשאנו חושבים על שוק זה, אנחנו לרוב לא חושבים על אוכלוסיות מסוימות שההיצע שלהם הרבה פעמים קטן יותר מאחרים, אחת מאוכלוסיות אלה היא אוכלוסיית הנכים. כנכים לא כל דירה יכולה להוות עבורנו פתרון טוב, זאת מכיוון שגם היום בישראל כשרוצים לקנות דירה יד שנייה, יש הרבה דירות ללא מעלית, ללא מרחב שמאפשר לנוע עם כיסא גלגלים או לנוע עם הליכון. כמו כן הרבה דירות לא משופצות, לא רחבות מספיק וגם הרבה פעמים ניתן למצוא מקלחת שלא תואמת לאדם אשר מוגדר כנכה.

אז מה אדם אשר עם נכות צריך לבדוק לפני רכישת דירה?

יש הרבה דברים שעליו לבדוק לפני הרכישה, אבל לפני הכל באם אדם זה נע על כיסא גלגלים עליו לבדוק עוד בטלפון אם יש לדירה מעלית. אחרת לא ניתן לרכוש את הדירה, זה יהיה חבל להתלהב מדירה מסוימת, להגיע ולראות שיש מדרגות ללא מעלית. אחד הדברים הנוספים שעליו לבדוק הוא אם יש מעקה, כי באם אין מעלית אולי ניתן לחבר דרגנוע שעליו ניתן לחבר את כיסא הגלגלים וכך לעלות במדרגות. בדיקה זו מתבצעת בלובי של הבניין ועוד לפני שראה את הדירה עצמה, בדירה עצמה עליו לבדוק אם יש לו מספיק מקום לנוע, אם לא אז אם יש אפשרות לבצע שיפוץ, לפתוח חדרים ככה שיהיה קל לנוע עם כיסא גלגלים. בנוסף לכל זה עליו לבדוק אם יש מקלחון או אמבטיה, לאדם נכה קשה מאוד להיכנס בקלות לאמבטיה, המקלחון מאפשר לו להתקלח יותר בקלות, פשוט לשבת, היום אפילו יש כיסאות מיוחדים למקלחות ככה שאין הוא צריך להיעזר באחרים.

דירות למכירה בחדרה

אחת הערים אשר עשתה מהפך בנושא וכיום ניתן לראות בה דירות מותאמות לנכים היא חדרה. אם תלחצו דירות למכירה בחדרה אשר מותאמות לנכים תוכלו לגלות דירות רבות אשר כבר ביצעו את ההתאמה לאוכלוסיית הנכים. דירות אלה לרוב משופצות, יפות, מעוצבות במצב טוב יותר, הרבה בזכות השדרוג שעברו לפני המכירה.

דירות לנכים

פתרון נוסף שיכול להיות טוב עבור אוכלוסיית הנכים הוא לקנות דירה מקבלן, אך אופציה זו יקרה יותר מדירות יד שנייה. אך כיום יש חוק ותקנונים איך לבנות דירות, אחד מהחוקים הוא לבנות דירות מותאמות לנכים, הן מבחינת מעליות, מקלחות וכדומה. בעצם על ידי חוקים אלה אשר כיום משפיעים יותר ויותר גם על המרחב הציבורים מאפשרות לאדם לצאת מהסטיגמה של החברה. אדם זה יכול לרכוש דירות במקומות נחשבים, לחיות ברמת חיים גבוהה ולא למנוע מעצמו להיות במגמת השתפרות כל חייו.

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן