073-7786662
אמבר פרו – מעלונים ופתרונות נגישות או לחץ כאן ליצירת קשר
אמבר פרו – מעלונים ופתרונות נגישות

בלוג

באיזה מבנים אפשר להתקין מעלון מדרגות?

באיזה מבנים אפשר להתקין מעלון מדרגות?

יש לא מעט סיבות בגינן יכול לעלות הצורך בהתקנת מעלוני מדרגות בבית ובין היתר: כאשר הדיירים מזדקנים ועם הגיל הם מתקשים לעלות ולרדת במדרגות ואף חשובים לסיכונים של נפילות. כאשר, אחד או יותר מדיירי הבית מתמודד עם נכות פיזית אשר מקשה עליו את העלייה או הירידה במדרגות. כאשר משפחה כזאת או אחרת מבקשת לשדרג את איכות החיים ולהקל על בני הבית.

כמובן, שגם אחרי שעולה הצורך במעלון מדרגות ומתקבלת החלטה לפעול על מנת להתקין אחד כזה, עדיין יש עוד דרך לא קצרה אותה צריך לעבור לפני שניתן יהיה להתחיל וליהנות מאותם מעלונים ביתיים. ראשית כל, חשוב להיות מודעים לעובדה, שהתקנת מעלון לא מתאפשרת בכל מבנה – וישנם מבנים בהם ניתן יהיה להתקין רק סוגים מסוימים של מעלונים. אז בשלב הבא, יש להבין האם אכן ניתן להתקין מעלון באותו הבית ובמידה וכן, איזה סוג של מעלון.

ההבדלים בין סוגי מעלונים ביתיים

חשוב לדעת שישנם לא מעט סוגים של מעלונים וההבדלים ביניהם באים לידי ביטוי גם בצורת ההתקנה שלהם. כך שיש לדוגמא מעלון מדרגות עם פיר, אשר לא מתאים לכל הבתים – מכיוון שלא בכולם תהיה ייתכנות טכנית לפיר. לעומת זאת, מי שילמד להכיר את הסוגים השונים ייתקל גם באותו מעלון כסא (או מדרגון כסא), אשר מהווה כמתקן משמעותי ומבוקש בכל מה שקשור לנושא של נגישות לנכים. מעלון זה ניתן להתקנה בכל המבנים והתקנתו היא גם פחות מורכבת מזאת של שאר סוגי המעלונים – מהסיבה הזאת, הבחירה הזאת יכולה ללא כל ספק להתאים במידה והצורך הוא במעלון ביתי עבור נגישות לנכים.

מעלון נגישות לנכים קו ישר

מעלון משופע או מעלון אנכי?

קיימים 2 סוגים מרכזיים של מעלונים ביתיים הראשון הוא מעלון אנכי והשני הוא מעלון משופע. כאשר, עוד לפני שמקבלים החלטות מעמיקות ופרטניות יותר לגבי המעלון המבוקש, חשוב להבין את ההבדלים בין 2 סוגים אלו. ובכן, מעלון משופע, אמור לשנע את המשתמשים לאורכו של גרם המדרגות. לעומת זאת, מעלון אנכי ישנע את המשתמשים במקביל לגרם המדרגות. יש עוד לא מעט הבדלים בין 2 הסוגים כמו, העובדה שמעלון אנוכי מיועד לרוב למשקלים גדולים ולגובה רב יותר והמעלון המשופע יותר נפוץ בבתים.

בחירת איש המקצוע המתאים

בסופו של דבר יש לא מעט סוגים של מעלוני מדרגות אשר מיועדים לשימושים ביתיים ובראש ובראשונה לכל הנושא של נגישות נכים. גם מי שפחות או יותר יודע מה הוא רוצה ומה הצורך שלו מאותו המעלון, יתקשה לבצע את הבחירה הנכונה, מבלי להיכנס לנושאים טכניים כמו ייתכנות, תשתיות, התאמה ועוד.. מהסיבה הזאת, איש מקצוע מתאים, מטעם החברה אשר ממנה יוזמן בסופו של דבר אותו המעלון, יהווה ככתובת אשר בכוחה לספק את כל המידע.

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן