073-7786662
אמבר פרו – מעלונים ופתרונות נגישות או לחץ כאן ליצירת קשר
אמבר פרו – מעלונים ופתרונות נגישות

בלוג

מהו העזר הכי פופולארי לנגישות לנכים

מהו העזר הכי פופולארי לנגישות לנכים

מוצרי עזר לנגישות לנכים ובעלי מוגבלויות הם הגדרה כוללת למוצרי ניידות שונים שנועדו לאפשר לבעלי המוגבלויות להתנייד באופן נוח ויעיל בשטח בתים פרטיים, מבני מגורים משותפים ומבני ציבור. מוצרים אלו כוללים מספר דגמים של מעלונים ביתיים לצד מעלוני כיסא ומשטח הידועים גם בשם מדרגונים.

פתרונות נגישות לנכים מיועדים גם לנכים המתנייד בכיסא גלגלים לנוכח מוגבלות פיזית כזו או אחרת עימה הוא מתמודד וגם לבעלי מוגבלויות אשר אינם עושים שימוש בכסא גלגלים לצרכי ניידות, כאשר עזרי הנגישות השונים מיוצרים על ידי חברות מובילות בעולם בתחום והם עומדים בכל התקנים המחמירים ביותר.

עזרי נגישות פופולאריים

פתרונות נגישות לנכים לסביבת המגורים כוללים שני סוגים עיקריים של עזרי נגישות פונקציונאליים:

  1. מעליות ביתיות הניתנות להתקנה גם בתוך בתים פרטיים בני מספר קומות וגם בתוך מבני מגורים משותפים ללא מעלית.
  2. מדרגונים – סוג של מעלונים ביתיים המותאמים למבנים ובתים עם גרם מדרגות.

ברוב המקרים, מעליות ביתיות מיועדות לנכים ובעלי מוגבלויות המתניידים על גבי כיסאות גלגלים והמדרגונים מיועדים לבעלי מוגבלויות שאינם נדרשים לכסאות גלגלים לצרכיי ניידות.

מה חשוב לדעת על מדרגונים?

מדרגונים הידועים גם בשם מעלוני כיסא הם למעשה אמצעי ניידות המותאמים לבתים פרטיים ומבני מגורים וציבור עם מדרגות. עזרי נגישות לנכים מסוג מדרגונים ניתנים להתאמה לכל סוגי גרמי המדרגות, בין אם מדובר בגרם מדרגות ישר ובין אם מדובר בגרם מדרגות מתעקל. בשני המקרים, מדובר במדרגוני כיסא עם כושר נשיאה של עד 200 ק"ג. מדרגוני הכיסא המותאמים לגרם מדרגות מתעקל או ישר, ניתנים להפעלה ידנית ו/או אוטומטית והם כוללים גם הפעלה בשלט רחוק באמצעותו ניתן להעלות או להוריד את המדרגון לאורך גרם המדרגות בהתאם לצורך.

מעלון כסא למדרגות

מה חשוב לדעת על מעלוני משטח ומעלונים ביתיים?

מעלונים ביתיים הם הגדרה לשני מוצרים עיקריים, האחד מעלון ביתי מסוג מעלון משטח והשני מעלית ביתית.. בשני המקרים. מדובר בעזרי נגישות המיועדים לנכים ובעלי מוגבלויות הנדרשים לניידות על גבי כסאות גלגלים, כאשר כושר הנשיאה של המעלית הביתית ו/או מעלון המשטח נע בין 300 ל-450  ק"ג. התקנת מעליות ביתיות ו/או מעלוני משטח, אינה מחייבת על פי חוק בהקמת חדר מכונות, כאשר גודל תא המעלית ו/או גודל המשטח נקבע בהתאם לצרכי הניידות ובהתאם למידות השטח המיועד לצרכי יצירת פיר מעלית.

התאמת עזרי נגישות לסביבת המגורים

פתרונות עזרי נגישות לסביבת המגורים בה מתגורר דייר נכה ו/או בעל מוגבלות, חייבים להיות מותאמים לכל צרכי הניידות של הדייר בתוך סביבת המגורים ומחוצה לה, ולכן, התאמתם של עזרי נגישות לסביבת המגורים חשוב שתעשה לאחר היוועצות מוקדמת עם חברות מנוסות ומובילות בתחום המעליות ומוצרי הנגישות השונים לנכים.

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן